Nasveti: Kako izbrati električno kolo?

V številnih evropskih državah je prodaja električnih koles že presegla prodajo običajnih, tudi pri nas ta delež v zadnjih dveh letih močno zrasel. (foto: freepik.com)

Na podlagi izkušenj s testov potrošniških organizacij so pri Zvezi potrošnikov Slovenije zbrali in pripravili nekaj koristnih nasvetov za nakup in uporabo električnega kolesa.

V številnih evropskih državah je prodaja električnih koles že presegla prodajo običajnih, tudi pri nas ta delež v zadnjih dveh letih močno zrasel.

Prodajo morda nekoliko zavira miselnost, da kolesar na električnem kolesu pač ni kolesar, za povrh je električni pogon tudi razmeroma drag in zato manj zanimiv za cenovno občutljive kupce.
No, zagotovo se bo e-kolo dokončno uveljavilo tudi pri nas, saj ima številne prednosti, a tudi kakšno pomanjkljivost.

Katere so glavne prednosti električnih koles?

Električna kolesa omogočajo preprosto in udobno kolesarjenje tudi v zahtevnejših razmerah, denimo proti vetru ali v hrib. Z njimi boste zato prevozili večjo razdaljo, pri čemer boste po potrebi lahko vozili z večjo povprečno hitrostjo.

Elektrika vam namreč pomaga do hitrosti 25 km/h, na ta način pa je čas vožnje lahko bolj konkurenčen v primerjavi z drugimi prevoznimi sredstvi. Električno kolo je okolju prijazno, tudi baterijo je običajno mogoče reciklirati.

Katere so glavne pomanjkljivosti električnih koles?

Največja pomanjkljivost je, da so električna kolesa draga. Le redko katero je cenejše od 1000 evrov, glavnina ponudbe se dogaja pri dva- do trikrat višji ceni. Čeprav je strošek uporabe električnega kolesa precej majhen, pa je treba upoštevati, da je zaradi električnih delov vzdrževanje dražje kot pri običajnem kolesu.

Pomanjkljivost je tudi teža kolesa. Zaradi baterije in motorja je električno kolo razmeroma težko, zato boste morali vložiti več truda pri poganjanju, če bateriji poidejo moči.

Teža lahko težave povzroča še v primeru, ko imamo kolo shranjeno v kleti in ga moramo do dvorišča prenašati, tudi potiskanje po klančini je zoprno težko, če kolo nima možnosti električne pomoči ob potiskanju. Dejavnik je tudi, kadar kolo prevažamo z avtomobilom. Električnega kolesa namreč ne smemo voziti na strešnih prtljažnikih (resnici na ljubo bi ga tja tudi težko naložili).

Baterija se seveda slej ko prej izprazni. To se lahko zgodi predvsem med daljšimi vožnjami, doseg baterije je namreč od nekaj deset do več kot sto kilometrov. Prav tako se bo baterija prej izpraznila med vožnjo v hrib, proti vetru in v hladnejšem vremenu. Polnili jo boste od treh do petih ur na običajni vtičnici.

Kaj vse je dobro upoštevati ob nakupu električnega kolesa?

Pri nakupu električnega kolesa je treba najprej vedeti, za kakšen namen ga bomo najbolj pogosto uporabljali.

Na grobo jih lahko razdelimo v štiri velike skupine:

  • mestna kolesa,
  • potovalna kolesa,
  • cestna kolesa
  • gorska kolesa.

Vsaka od teh skupin ima še različne podskupine, podobno kot pri običajnih kolesih.

Pri nakupu bodite pozorni tudi na možnost vzdrževanja kolesa, predvsem na lokacijo servisov in na dosegljivost rezervnih delov.

Zmogljivost baterije in doseg: kaj je dobro vedeti?

Načeloma lahko doseg vožnje z električno pomočjo razkrije zmogljivost baterije (od 300 do 750 Wh), a zaradi različno učinkovitega pogonskega sistema samo iz tega podatka ne boste vedno dobili prave in primerljive vrednosti.

Ob nakupu se pogosto lahko odločite za zmogljivejšo baterijo, za katero boste dodatno odšteli nekaj sto evrov. Večja zmogljivost je pomembna tudi za tiste, ki se ne vozite na dolge razdalje, saj boste s pogostim polnjenjem vplivali na življenjsko dobo baterije.

Je poceni e-kolo slabše od dražjega?

Čeprav v naših testih pogosto ugotavljamo, da so lahko tudi cenejši izdelki dovolj kakovostni, da jih priporočamo za nakup, izkušnje kažejo, da se pri električnih kolesih ne splača preveč varčevati.

Najcenejša boste morali včasih pravzaprav še do konca sestaviti, na splošno pa so sestavljena iz manj kakovostnih delov.

Med vožnjo je okvir manj stabilen, kar boste zaznali predvsem v ovinkih. Baterija je slabše kakovosti, manj zmogljiva in se hitreje iztroši. Pri poceni električnih kolesih ne pričakujte vzmetenja, vožnja je zato manj udobna, prav tako je slabši zaslon z informacijami na krmilu.

Za pogon pri cenejših kolesih najpogosteje uporabijo motor v sprednjem pestu, zelo verjetno bo tudi prešibak za kakšne bolj konkretne vzpone. Električno kolo je seveda težje od običajnega, kar pomeni, da boste namesto prijazne pomoči med vožnjo porabili še več moči, piše avtor prispevka Boštjan Okorn.

Vir prispevka je Zveza potrošnikov Slovenije. celoten prispevek boste našli tukaj.