Boljša izbira: Maslo ali margarina?

0
83
Tako maslo kot tudi margarina sta bogata vira energije. (foto: pixabay.com)

Uporabljate maslo ali vam je ljubša margarina? Pa veste, kateri izdelek je bolj kvaliteten? Preberite v prispevku.

Maslo je maščoba živalskega izvora. Izdelujejo ga iz pasterizirane smetane ali iz fermentirane pasterizirane smetane. Vsebuje predvsem nasičene maščobne kisline. V 100 g masla je v povprečju okrog 62 gramov nasičenih maščobnih kislin, pa tudi 240 mg holesterola.

Nesporno je, da uporaba masla pri kuhanju daje jedem poseben okus, upoštevati pa je vsekakor potrebno, da takšna živila lahko vsebujejo tudi veliko nasičenih maščob, ki naj bi jih v uravnoteženi prehrani omejevali. Dnevni vnos nasičenih maščobnih kislin naj ne bi presegal 20 gramov, z eno žlico maslo pa jih v telo vnesemo okoli 7 gramov. Razen maščob pa maslo vsebuje tudi koristne snovi, npr. antioksidante in vitamin D,” pojasnjujejo na portalu Prehrana.si.

Margarine uvrščamo med maščobe rastlinskega izvora, saj osnovno surovino predstavljajo različna rastlinska olja (sončnično, sojino, palmino …). Njihova maščobno-kislinska sestava je ugodnejša kot pri maslu, saj vsebujejo več nenasičenim maščobnih kislin. V preteklosti so margarine proizvajali z delnim hidrogeniranjem rastlinskih olj, zato je takrat margarina vsebovala tudi nasičene maščobne kisline in trans maščobne kisline. Ugotovili pa so, da so te zelo škodljive za zdravje in postopek izdelave margarine se je spremenil.

Torej: maslo ali margarina?

Imate raje maslo ali margarino? (foto: pixabay.com)

Tako pri uživanju masla kot margarine je potrebno upoštevati predvsem, da gre za živili z visoko vsebnostjo maščob, kar pomeni da sta zelo bogata vira energije. Ker sodobno proizvedene margarine ne vsebujejo več trans maščob, imajo pa ugodnejšo maščobno-kislinsko sestavo, lahko predstavljajo povsem varno nadomestilo za maslo. Če se odločate za t.i. funkcionalne margarine obogatene z rastlinskimi steroli, naj jih uporabljajo le člani družine, ki imajo težave s povišanim holesterolom, nikakor pa ne otroci.

Vir prispevka: Prehrana.si